Sales Lead Software

Sales & marketing tool

KeyWare LeadSuite® is ontworpen om business-to-business sales en marketing processen te ondersteunen. Om dat optimaal te kunnen doen staat de toepassing in verbinding met de website van de gebruiker, waar zakelijke bezoekers worden geïdentificeerd en vervolgens vastgelegd in de achterliggende database en helder en overzichtelijk in beeld bedracht. LeadSuite werkt intuïtief, is laagdrempelig in gebruik en is te bedienen zonder handleiding of training.

De toepassing

Door het combineren van verschillende bronnen kunnen we de gegevens van bezoekers zodanig verrijken dat niet alleen heldere analyses gemaakt worden over het type bedrijf dat uw site bezoekt, maar we gaan nog een stapje verder. KeyWare LeadSuite® brengt ook de bewezen interesse van een bezoeker in beeld wat een mooie aanleiding kan zijn voor acquisitie.

Analyse

Doordat we bedrijfsgegevens vanuit verschillende bronnen samenvoegen, leent KeyWare LeadSuite® zich perfect als analyse tool voor webmasters en marketeers om vast te stellen of de beoogde doelgroep ook daadwerkelijk de website bezoekt; We voorzien elke geïdentificeerde bezoeker van een SBI-code vanuit de KvK op basis waarvan we deze analyse kunnen maken. We maken zichtbaar welke bedrijven (met NAWT gegevens) binnen de verschillende SBI categorieën de site bezocht hebben en wat binnen elk bezoek het klikgedrag is geweest.

Lead Management

Acquisitie

Doordat we zó gedetailleerd in beeld kunnen brengen welk bedrijf uw website bezocht heeft en waar de interesse naar uit gaat, is KeyWare  LeadSuite® ideaal inzetbaar als lead management software; met de informatie die KeyWare aanbiedt kan de sales professional direct en pro-actief handelen.

De gebruiker heeft de mogelijkheid om de door ons aangeboden gegevens zelf te verrijken. De  volgende componenten kunnen aan de bezoek- en bedrijfsgegevens worden toegevoegd:

  • Contactpersonen (voorzien van een zeer uitgebreid social media profiel)
  • Interacties (bezoekverslagen, telefoongesprekken, mailwisselingen)
  • Taken (medewerkers kunnen taken aanmaken voor zichzelf of voor andere collega’s die vervolgens op het “dashboard” zichtbaar worden in de “ToDo list” en de “Watch list”
  • Signalen (data die van groot belang zijn, zoals het aflopen van een contract e.d.)
  • Opportunities (om de verkoop-pijplijn in beeld te brengen)

Er moet nog steeds geacquireerd worden, maar de kou is eraf. KeyWare LeadSuite® biedt alle ruimte om het conversieproces van websitebezoeker naar kopende klant te ondersteunen.

Klant case: de makelaar in bedrijfsonroerendgoed

Is het CRM?

Ja en nee. Door onze ervaring met CRM weten we dat dat het heel lastig is om systeem te creëren waarmee je de mensen in je organisatie kunt verleiden om hun kennis over relaties te delen. Met name commerciele mensen vinden dat lastig. Ze verschuilen zich nogal eens achter techniek. Te veel klikken, te veel invullen kortom veel te veel gedoe. Maar daar gaat het natuurlijk niet alleen om. Het gaat er ook (en misschien vooral) om dat ze er moeite mee hebben om kennis over hun relaties te delen. Dat is tenslotte hun kapitaal.

Daarom ja. Het is CRM. We hebben het alleen veel compacter en veel minder gecompliceerd gemaakt. Terug gebracht tot de essentie. We hebben het “gedoe” eruit gehaald, maar het heeft nog steeds dezelfde intentie: kennis over relaties centraal vastleggen en verrijken. Vraag het de grote CRM-spelers in de markt: wat zou je doe als je opnieuw mocht beginnen en ze zouden antwoorden: we zouden heel veel weglaten. Maar zij kunnen niet meer terug. Wij wel. Wij hebben CRM gewoon opnieuw uitgevonden en weg gelaten wat niet werkelijk iets toevoegt.

Aan de andere kant: het is geen CRM maar veel meer dan dat. Het is een CRM systeem dat zichzelf verrijkt. En gedachte daarachter is heel simpel: U vraagt niet alleen kennis, maar u geeft ook kennis. U biedt nieuwe commerciële kansen en dan wordt de drempel om het systeem te gaan gebruiken een stuk lager. gegarandeerd.

De techniek

Om het gedachtengoed achter KeyWare LeadSuite® goed te kunnen omzetten in een stuk proces-ondersteunend gereedschap, hebben we er een desktop app van gemaakt die volledig geïntegreerd is met Microsoft Office. Dat wil zeggen dat het gebruikersgedeelte lokaal op de PC (of op een terminalserver) geïnstalleerd wordt en dat de data wordt opgeslagen in “de cloud”; dit zorgt ervoor dat werken met de toepassing niet gebonden is aan plaats en tijd. Juist géén browser gebaseerd systeem dus. Systeemvereisten zijn: Windows 7 of hoger, Microsoft Office 2007 of hoger en beeldschermresolutie 1366×768 of hoger.