Website marketing

Van traffic naar identificatie

U heeft een website. Logisch, want iedereen heeft er een. Tot voor kort was uw website eigenlijk uw digitale folder, want uw business kwam voornamelijk door uw activiteiten in uw netwerk en via mond-tot-mondreclame.

Maar tijden zijn veranderd, want ook de mensen die het vanzelfsprekend vonden om met u zaken te doen, speuren inmiddels het internet af om te kijken of er niet ergens een beter propositie te halen valt. En, afhankelijk van de branche waarin u opereert, is dat ook zo.

Het TIC model volgens websitemarketing.nl

Iedereen zoekt

Zoekers op internet komen vaak terecht bij de bedrijven die het best gevonden worden. Studies tonen aan dat 70% van de aspirant-kopers zaken doen met de bedrijven die in de top 6 van Google tevoorschijn komen. Als u niet bij die top 6 zit mist u dus business.

Tijd voor actie dus.
Samen met u maken we een stappenplan om van uw website een krachtig marketinginstrument te maken of misschien zelfs wel echte leadgenerator. Wij hebben namelijk de techniek in huis om te traceren wie er op uw website komt en hoe die bezoeker zich gedraagt. Dat is geheel in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Analytics, waar u alleen kunt zien hoe het klikgedrag van uw website-bezoekers is. Dat heeft feitelijk geen waarde als je niet weet wie die bezoekers zijn. Is het een bestaande klant? Een concurrent? Iemand die benieuwd is naar uw vacatures? Of misschien toch wel een potentiële klant. Het blijft gissen.

Hoe werkt dat dan?
Iedere bezoeker van uw website laat informatie achter; alleen is deze voor u nog niet bruikbaar. Door middel van speciale techniek wordt deze informatie gekoppeld aan informatie uit een grote actuele bedrijvendatabase. Wat technische details: we koppelen

Samen met u gaan we vaststellen hoe we deze bezoekers kunnen kwalificeren. Veelal kan dat aan de hand van hun klikgedrag. Op basis van een aantal criteria, stellen we vooraf vast wie we juist wel of juist niet meenemen in de analyse.

Zo is iemand die 5 seconden op een pagina blijft, waarschijnlijk verdwaald en niet interessant. Als u uw zaken business-to-business doet, heeft u niets aan particulieren en zo zijn er meer van dat soort criteria.

Vervolgens gaan we de bezoekers die overblijven classificeren; wie is een bestaande klant, wie een concurrent en wat is een potentiële klant. Al die informatie is zinvol. Zou het niet geweldig zijn om te zien waarin uw concurrenten geïnteresseerd zijn? Ook het bezoek van een bestaande klant is een bruikbaar signaal en een mooie aanleiding om weer een contactmoment te plannen.

Het is tijd om uw website niet meer te beschouwen als uw digitale folder maar als uw 2e filiaal; een plek waar uw vaste klanten komen kijken of er nog iets nieuws voor ze is en waar nieuwe klanten uw “koopwaar” komen bekijken. Een plek waar uw concurrenten jaloers op zullen zijn.

Laten we samen eens over de mogelijkheden praten. We hebben er een heel team voor opgericht om u met raad en daad bij te staan. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende verkenning; dat kan alleen maar winst opleveren.