Dus jij wilt een nieuwe website?lamp-432249_1280

Je hebt een bestaande website en die is aan een facelift toe. Bijvoorbeeld omdat je er al heel lang niet naar omgekeken hebt óf omdat Google vindt dat jouw website niet mobiel-vriendelijk is, of omdat je portfolio is uitgebreid of om wat voor reden dan ook. Kortom, je moet wat. Een nieuwe website dus.

Realiseer je dat jouw website ongeveer het belangrijkste middel is om potentiële klanten kennis met je bedrijf te laten maken. Je krijgt maar één kans om een goede indruk te maken, zoals je weet. Het koopgedrag van zowel particulieren als bedrijven is veranderd; iedereen oriënteert zich uitgebreid en as het goed is, komen ze tijdens die oriëntatie ook langs jouw website. Als je ze niet in een fractie van een seconde weet te boeien ben je ze weer kwijt. Ga jezelf maar na.

Hou daar dus rekening mee als je een nieuwe website gaat maken. Afhankelijk van het doel van de site kun je de bestaande teksten en beelden overnemen, maar vaak volstaat dat niet.

Vraag jezelf sowieso af:

  • Voor wie is deze site? En wat heb ik diegene te vertellen? (bestaande klanten? Potentiële klanten)

En als je afhankelijk bent van zoekmachines (zoals Google) om gevonden te worden:

  • Wat zoeken deze mensen
  • Hoe zoeken deze mensen

Jgoogle-76522_640e zult er dan voor moeten zorgen dat de teksten én afbeeldingen op je website voldoen aan de criteria die zoekmachines zoals Google wereld daarvoor hebben bedacht.

Dus ja, het is mogelijk om je huidige website in eerste instantie 1 op 1 om te zetten naar en modern platform zoals bijvoorbeeld WordPress, maar hou er rekening mee dat er nog wel wat werk aan de winkel is om er een “leadgeneratie-machine” van te maken. Meer over leadgeneratie lees je hier.

Een nieuwe website en dan?

Afhankelijk van wat we afspreken, legt KeyWare de basis voor uw nieuwe website (meestal op basis van de oude website) en ga jij daar zelf op doorborduren.

Dat gaat je nog wel wat bloed, zweet en tranen kosten, maar de basis is goed. Je hebt de modernste techniek tot je beschikking en dat maakt het meteen ook best gecompliceerd; als er veel mogelijk is, moet je ook veel leren. Wij hebben zelf al honderden uren geïnvesteerd en nog moeten we af en toe zoeken. Het voordeel is dat bijvoorbeeld WordPress (het fundament onder je website) goed gedocumenteerd is. Er zijn onwaarschijnlijk veel forums (fora) waar alle vragen die jij kunt verzinnen al een keer gesteld zijn. Dus als je goed kunt zoeken, zul je altijd een oplossing voor je probleem vinden. Heb je geen tijd, geen zin, geen ernergie, geen affiniteit, geen etc etc, dan zul je iemand moeten inschakelen die dat allemaal wel heeft. Zoals wij bijvoorbeeld. Je kunt bij ons een supportcontract sluiten zodat je altijd op ons terug kunt vallen als je er niet uit komt.

HELPSupportcontract: telefonisch en remote support op basis van “fair use”. Met fair use bedoelen we: niet meteen voor elk wissewasje bellen, maar eerst even zelf zoeken of je een antwoord op je vraag kunt vinden. Zo niet, dan bel je ons. Als het lastig is om de situatie per telefoon te beschrijven, nemen we je scherm over en kijken we met je mee. Een supportcontract kost € 995,- per jaar en is niet alleen heel handig maar ook heel leerzaam!

hackerOver beveiliging

Wij doen er alles voor om te zorgen dat je website veilig is en ontoegankelijk voor hackers. (hackers zijn erop uit om jouw website te kraken om vervolgens vanuit jouw domein honderdduizenden spam mails te sturen) Maar let op: WordPress is gratis en veel van de gebruikte plugins die geïnstalleerd worden zijn ook gratis en geven geen enkele garantie. Wij dus ook niet.

Het enige wat je zelf kunt doen om hackers buiten de deur te houden, is ervoor zorgen dat de thema’s en plugins up-to-date blijven. Als er updates zijn, zie je dat in je dashboard en moet je opdracht geven om te updaten. Dat gaat verder allemaal vanzelf. Als je toch gehackt wordt, moet je je site professioneel laten “cleanen”. Dat is een intensieve klus en daar zul je altijd een rekening van krijgen; ook van ons dus, tenzij we met elkaar een onderhoudsovereenkomst sluiten.

Technisch onderhoud

Zeer belangrijk!

Het zal je inmiddels duidelijk zijn dat een website aandacht en onderhoud nodig heeft om goed te blijven functioneren. Een website moet je zien als een bedrijfsmiddel dat net zo goed onderhouden moet worden als je pand, auto, of je computer(s). En zoals je net hebt kunnen lezen: WordPress is gratis en veel van de gebruikte plugins zijn ook gratis en je krijgt geen enkele garantie. Dat is natuurlijk best spannend, want wat doe je als je website het niet doet?

Niet alleen ‘de voorkant’ van de website, maar ook de ‘machinekamer’ van de website moet altijd up-to-date zijn en blijven. Het is, wat ons betreft, verplicht alle updates heel consequent en tijdig te installeren om problemen te voorkomen.

Goed technisch onderhoud zorgt ervoor dat:

  • je website optimaal blijft presteren;
  • hackers vrijwel geen kansen krijgen binnen te komen;
  • de website de laatste technische trends en functionaliteiten ‘meekrijgt’.

En natuurlijk kun je de updates zelf bijhouden. Maar uit de dagelijkse praktijk blijkt dat het up- to-date houden van de website niet de hoogste prioriteit heeft. Het ontbreekt vaak aan tijd en handigheid.

Technisch onderhoudscontract

Om je te ontzorgen en om ‘eerste hulp’ te kunnen verlenen, bieden we een onderhoudscontract aan. We besteden dan elke week, meerdere keren aandacht aan je website (gemiddeld 10 minuten per week) en we plegen preventief onderhoud (updates en beveiliging). Hacks, storingen en schadeherstel worden binnen 6 uur in behandeling genomen en meestal ook verholpen. De reparatie van schade naar aanleiding van hacks valt binnen het onderhoudscontract. Overige storingen en schadeherstel (bijvoorbeeld als gevolg van plugins die niet meer ondersteund worden, onoordeelkundige cq ondeskundige wijzigingen aan de website of de content) vallen niet binnen het onderhoudscontract en worden altijd apart gefactureerd.

Jaartarief € 790,- per website inclusief hosting. Een kortere responstijd is bespreekbaar.

Content onderhoud

Om goed geïndexeerd te worden door zoekmachines, is het nodig dat je website regelmatig nieuwe content krijgt. Doe je er niets meer aan, dan daalt je site in de zoekresultaten. Het gevolg daarvan ken je: als je niet op de eerste pagina in de zoekresultaten staat, wordt je site niet bezocht, tenzij je er fors voor betaalt. Denk dan aan Google AdWords.

Heb je zelf geen tijd, geen zin, geen inspiratie etc etc dan kun je iemand inschakelen die dat allemaal wel heeft. Wij kennen een flink aantal partijen die namens jou je website actueel houden.
Zo kun je bijvoorbeeld eens per maand gebeld worden door een specialist, die je dan vraagt wat je zoal hebt beleefd in je onderneming, of er nog mooie orders gescoord zijn, of je een mooie klant hebt binnengehaald, of je een nieuw product hebt, noem maar op. Zij schrijven er dan een mooi artikel over en je plaatsen dat op je site. Jij blij, Google blij.

Informeer naar de mogelijkheden