De oprichter
Eind 2002 startte Clement Keyzer zijn onderneming. Niet zozeer vanuit de drang om software te gaan ontwikkelen, maar om problemen op te lossen en uitdagingen aan te pakken. Processen optimaliseren en digitaliseren. Overzicht en inzicht creëren. Waarde toevoegen. Clement is als geen ander in staat om software op de business te betrekken en om business van software te maken. Een product owner pur sang, zelfs toen nog niemand van die term had gehoord.
In de afgelopen 20 jaar ontwikkelde hij tal van standaard applicaties en ondersteunde hij bedrijven bij het ontwikkelen van hun business, al dan niet met behulp van software.
Het software avontuur begon met een oplossing voor de niche van de projectinrichters.
Natuurlijk niet toevallig, gelet op de 7 jaren logistieke en commerciële ervaring die hij had opgedaan bij Kembo in Veenendaal.
Projectinrichters hadden een specifiek probleem; hoe managen we de relatie van ons intermediair-kanaal. De opdrachten komen in deze branche nogal eens via de zij-ingang binnen. Er wordt vaak meer tijd gestoken in het managen van de relatie met architecten, ARBO-diensten en adviesbureau’s dan de relatie met klanten. Maar welke intermediairs zorgen nu precies voor de business? KeyWare ontwikkelde de KeyAccount; een branche-specifieke CRM-IRM oplossing die zorgt voor juist dát inzicht. KeyAccount wordt tot op de dag van vandaag gebruikt door de meest toonaangevende projectinrichters en projectmeubelprocenten van het land.
Door zijn jarenlange ervaring als nieuwbouwmakelaar, ontstond in 2004 bijna vanzelf het idee om het commerciële proces rondom projectmatige verkoop te gaan digitaliseren. In 2005 was de eerste release van VIPS gereed en is in de afgelopen jaren geëvolueerd tot het beste softwarepakket in z’n soort en wordt nog steeds gebruikt door de bestverkopende nieuwbouwspecialisten.
KeyWare heeft een klantenbestand om trots op te zijn en een aantal standaard oplossingen die menige onderneming hebben geholpen om bedrijfsprocessen te optimaliseren.